Cum sa dezvolti o strategie de digital pentru 6 luni? – Meditatii

Cum sa dezvolti o strategie de digital pentru 6 luni?

strategie-digital-6-luni

Ai nevoie si nu stii cum sa dezvolti o strategie de digital pentru 6 luni? Sau esti doar curios… afla din acest articol cum.

 

Obiectivele sunt cele care dau tonul. Awareness, Engagement, trafic, inscrieri la Newsletter, vanzari, Lead-uri? Noteaza-ti negru pe alb care dintre acestea sunt obiectivele tale, in functie de prioritate.

Atentie, trebuie sa fii constient ca Awareness-ul si Engagementul consolideaza conversia pe termen lung, nu poti intra brusc cu obiectiv de vanzari.

=>> Sa presupunem ca ai un shop online de palarii. Asta da provocare si chiar idee de business sa dai tonul orasului cu un trend nou. Modele hipsteresti pentru a te diferentia de competitie, modele artistice, modele practice si minimaliste. 😉

 

Obiective

  1. Awareness
  2. Engagement
  3. Trafic pe site-ul tau optimizat pentru mobil
  4. Inscrieri la Newsletter
  5. Top 3 pozitii in cautarea organica
  6. Vanzari, ultimul obiectiv, dar nu cel din urma

Pentru o strategie de digital pentru primele 6 luni, obiectivele de mai sus in ordinea prioritatii lor iti vor fi structura de rezistenta pentru obiectivul de vanzari pe termen mediu (cel putin inca 6 luni dupa strategia initiala cu focus pe awareness). Apoi, mai faci un rulaj cu un concept nou pentru 3 luni (awareness, engagement) si iarasi 6 luni (obiectiv lejer pe conversie). Propunerea este logica, testata si isi permite caracterul nestatornic, “surpriza” al mediului online – sa adaptezi strategia daca totusi nu merge.

 

Competitie

Nu ai nimic de pierdut daca tragi cu ochiul sa vezi ce face vecinul. Stai linistit ca nu te vede nimeni. J Noteaza ce pare ca functioneaza – ce nu, dar mai ales de ce.

=>> Competitie shop online palarii – aici ii exemplific pe primii 2 din organic search: magazinuldepalarii.ro si hatson.ro. Folosesc tool-ul free similarweb.com.

 

Ne putem da seama aproximativ ce buget este alocat promovarii si care sunt canalele folosite.

Studiem si paginile de Facebook la nivel de comunicare, interactiune si tragem exact concluziile la care ma asteptam:

  1. Avem loc pentru awareness si competitia nu investeste multi bani.
  2. Putem plusa mai mult pe Social cu o comunicare buna si o identitate impecabila.
  3. Verificam si costurile pe AdWords Search sa vedem daca folosim canalul in aceste prime 6 luni.
  4. Crestem baza de date carora le vom trimite ulterior Newslettere relevante, catchy.
  5. Vad trafic pe Image Search, care confirma nevoia unui SEO bun si smart

Pentru primele 6 luni este suficient sa declinam aceste directii pe canalele relevante.

 

Buget

Pentru o strategie de digital pentru 6 luni  fie propunem un buget clientului, fie primim unul si estimam ce rezultate putem aduce. In cazul in care propunerea vine de la tine, splitul pe buget este completat la final dup ace notezi ce actiuni sunt necesare pentru atingerea obiectivelor.

 

=>> In cazul exemplului nostru, avem bugetul stabilit din capul locului (zice clientul “nu pot sa investesc acum mai mult de 500 Euro”).

[Sa fie 300 Euro / luna atat cat estimez ca investeste competitia? Nu poti face diferenta cu 300 Euro / luna, hai sa incepem cu 800 Euro / luna pentru primele 6 luni.

Sa ai in vedere ca bugetul de promovare trebuie sa se raporteze si la costul produselor pe care le vinzi. In cazul palariilor noastre J, avem preturi pentru toate buzunarele.

Daca nu stii ce buget sa investesti, ma poti intreba la simona.dumitru@meditatiimarketing.ro.]

 

Concept comunicare

Este indicat sa ai un concept creativ bun (design si headline), pe care sa-l declini usor catre mai multe tipuri de target (unde fiecare target reactioneaza la Insight-uri diferite).

=>> De exemplu, mi-a venit ideea “Palaria ta de Festival”, raportandu-ma si la Festivalul de Comedie si la Untold, la Festivalul de Teatru de la Sibiu si la Summer Well.

 

Platforme si actiuni

  1. Facebook (content, concurs, mai multe tipuri de ads)
  2. Google Search (din Keyword Planner am aflat costul mediu / keyword de 0.25 lei)
  3. E-mailing -Mailchimp (pop-up, Formular in Facebook, discount – diferite triggere pentru subscription; urmeaza Newslettere relavante de engagement cu acesti noi subscriberi)
  4. SEO (research si strategie pentru atingerea obiectivului; urmand sa vrem chiar prima pozitie)

 

=>> Actiuni punctuale pentru magazinul nostru online de palarii

  1. Facebook
  • Content declinat cel putin 80% din conceptul creative (istorie, avantaje , dezavantaje comunicate dintr-un punct de vedere relaxat si amuzant, poze ad-hoc cu palariile, poze in oras cu palariile, live, video, cinemagraph, story-telling urban, prezentare de produs). Poti citi si articolul Vrei si tu o pagina de Facebook de nota 9+?.
  • Concurs (dam 2 invitatii la Summer Well pentru poze cu palariile noastre)
  • Ads (awareness, trafic, oferte, engagement)

Buget: 300 Euro

 

  1. AdWords Search

Buget: 200 Euro

 

  1. E-mailing – Mailchimp

Este foarte important sa fii constient ca orice investitie in promovare trebuie sa fie cat mai concreta si ma refer la legatura cu costumer-ul pentru care tu ai platit. Trebuie sa ramai cu ceva in mana pe termen lung, nu e de ajuns un Like pe Facebook.

Alaturi de alte argumente puternice, recomand ca orice buget investit in Digital sa aiba relevanta prin subscription date de contact. Stabileste in acest scop mecanisme atragatoare si relevante, si dintre cele mai putin comerciale.

Mailchimp e gratis pentru inceput (2000 de subscriber si 12000 de e-mails trimise pe luna).

 

  1. SEO

In functie de auditul SEO si de obiectiv, costul poate fi intre 300 Euro (cand site-ul nostru de palarii are deja un SEO bunicel) la 1000 Euro (cand competitia este sustinuta strong si site-ul nu are SEO).

Bugetul de 300 Euro acopera strategia cu focus pe Image search si contentul necesar.

 

Overview

Recapitulam Platforme – Actiuni – Bugetul de media.

Aici te las pe tine sa vezi ce ai retinut. J

< Costul specialistului care sa implementeze toata strategia de digital pentru 6 luni este separat. >

 

Ai aflat cum sa dezvolti o strategie de digital pentru 6 luni. Fii cu ochii pe rezultate si fa o evaluare dupa primele 3 luni (sa ai evaluare saptamanala pe campaniile platite, iar daca nu performeaza > schimba-le) . Daca o platforma nu functioneaza > actioneaza.

 

Spor si succes!

 

 

One thought on “Cum sa dezvolti o strategie de digital pentru 6 luni?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *